Privatlivspolitik
Brask Multiservice – Privatlivspolitik (senest opdateret 23.06.2025)
Vores kontaktoplysninger er:
Brask Multiservice
Ringstedvej 205
4600 Køge
Tlf. 20 37 37 66
Mail: brask@braskmultiservice.dk
Har du spørgsmål vedrørende behandlingen af dine personoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte os.
Cookies
Vores hjemmeside anvender cookies til statistik og funktionalitet. Du kan altid ændre eller trække dit samtykke tilbage via din browser.
Læs mere i vores cookiepolitik (hvis tilgængelig) eller kontakt os for yderligere information.
Opbevaring af personoplysninger
Vi opbevarer dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Kun personer med et sagligt behov har adgang til oplysningerne.
Ved henvendelser via kontaktformular, telefon eller e-mail gemmer vi dine oplysninger i op til 24 måneder.
Er du kunde hos os, gemmer vi dine oplysninger så længe det er nødvendigt af hensyn til opgaveløsning, fakturering og lovgivning (typisk 5 år jf. bogføringsloven).
Eventuelle kommentarer eller anmeldelser på sociale medier bliver ikke slettet af os – dette kan du selv gøre.
Det er frivilligt at give os dine kontaktoplysninger, men vi kan ikke udarbejde tilbud eller udføre opgaver uden dem.
Hvor har vi dine oplysninger fra?
Vi modtager dine oplysninger fra følgende kilder:
Direkte fra dig selv, når du kontakter os eller indgår en aftale.
Fra vores hjemmeside eller kontaktformular.
Fra sociale medier, hvis du kommenterer, liker eller skriver til os via f.eks. Facebook eller Instagram.
Modtagere eller kategorier af modtagere
Vi videregiver som udgangspunkt ikke dine personoplysninger til tredjepart uden dit samtykke, medmindre det er nødvendigt i henhold til lov.
Vi anvender enkelte databehandlere til drift og administration (fx e-mail, fakturering og hjemmeside). Der er indgået databehandleraftaler med disse for at sikre korrekt og sikker håndtering.
Vi anvender som udgangspunkt databehandlere indenfor EU. Hvis vi på sigt anvender systemer uden for EU (fx Mailchimp eller Google), vil det ske med overførselsgrundlag som fx EU-Kommissionens standardkontrakter eller Data Privacy Framework.
Formål med behandlingen
Vi behandler personoplysninger for at kunne:
Svare på henvendelser
Udføre og dokumentere vores ydelser
Fremsende tilbud, fakturaer og anden nødvendig kommunikation
Overholde gældende lovgivning, fx bogføringsloven
Kategorier af personoplysninger
Vi behandler typisk følgende almindelige personoplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail
Oplysninger om opgaver/ydelser
Eventuelt billeder, hvis du har givet samtykke (fx før/efter billeder af opgaver til brug på sociale medier eller hjemmeside)
Behandlingsgrundlag
Kontrakt: Hvis du indgår en aftale med os (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
Samtykke: Fx brug af billeder eller markedsføring (art. 6, stk. 1, litra a)
Legitim interesse: Almindelig kommunikation og administration (art. 6, stk. 1, litra f)
Retlig forpligtelse: F.eks. opbevaring af regnskabsmateriale (art. 6, stk. 1, litra c)
Dine rettigheder
Du har følgende rettigheder:
Ret til indsigt – se hvilke data vi har om dig
Ret til berigtigelse – få rettet forkerte oplysninger
Ret til sletning – få slettet dine data (med visse undtagelser)
Ret til begrænsning – få behandlingen midlertidigt stoppet
Ret til indsigelse – ved behandling baseret på legitim interesse
Ret til at trække samtykke tilbage – fx ved markedsføring
Du kan kontakte os for at gøre brug af dine rettigheder. Du har også mulighed for at klage til Datatilsynet via www.datatilsynet.dk.
Ændringer til privatlivspolitikken
Vi forbeholder os retten til at opdatere denne privatlivspolitik, hvis der sker ændringer i lovgivningen eller i måden vi behandler dine personoplysninger på. Den nyeste version vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside.